Висока рентабельність виробництва вішанок приваблює підприємців для створення індивідуальних господарств для вирощування грибів. Вішанка – другий найпопулярніший гриб після трюфелів, в той час як він дешевший і має прекрасні споживчі якості. Досить мати підвал для організації бізнесу, де постійна температура зберігається протягом усього року. До додаткових вимог належать: наявність вентиляції; необхідно підтримувати високу відносну вологість, освітлення протягом усього дня. З технологією і продажами, виробництво вішанок буде прибутковим бізнесом.
Якщо у вас немає власного приміщення, його можемо орендувати. Підійде приміщення з підігрівом площею не менше 100 кв. м, потрібно домовитися з господарем про свої плани на вирощування грибів.
Термін окупності 10 місяців;
Точка беззбитковості-2 місяці;
Запас продажу становить 49%.
- Опис бізнесу, продукту або послуги
Вішанка є одним з найбільш споживаних грибів у світі, набирає популярності в Україні щороку. Світ випускає понад 2 500 000 тонн вішанок на рік. Споживання грибів на людину в Україні становить близько 1 кг на рік.
Роздрібні ціни на вішанки досягають 100грн за кг, оптові ціни починаються від 50 грн за великі партії. Гриби для роздрібної торгівлі упаковані в пакет 300-500 грам.
Головною вимогою споживачів до продукції такого типу є свіжість, яка визначає якість. Пластикові ящики використовуються для транспортування.
Крім того, Oyster переробляється солоні, консервовані, сушені.
Для виробництва вішанок вкрай важливо спостерігати за технологією, в іншому випадку є ризик зруйнувати весь урожай. Ви можете знайти багато інформації з цього питання в Інтернеті, але часто неточною. Кращим рішенням було б найняти технолога з досвідом або купити курс віч-на-віч навчання на нинішньому виробництві.
- Опис ринку
Основними виробниками вішанок є ферми. В Україні немає великомасштабного промислового виробництва вішанок. Його річний обсяг не перевищує 3,5-4 тис. тонн плодових тіл. Однак потенціал цієї культури досить високий з правильною організацією виробництва та її технологічною опорою. Серед вітчизняних виробників є кілька лідерів:
ТОВ «Екопродукт» (м. Київ);
Риж Sky льох ТОВ (Тернопільска обл.);
ТОВ “грибний луг” (Одеська обл.);
Споживання гриба є нерівномірним протягом року. Є два періоди продажу діяльності-весь грудень з піком продажів у переддень нового року і за місяць до Великодня, знову-з піком під час суворого посту до Великодня. На початку травня попит різко падає, весь травень, червень, липень попит вкрай низький, повільно росте в серпні і в вересні, стабілізується в жовтні.
- Продажі та маркетинг
Гриби продаються в свіжому вигляді, в маринованих, солоних і у вигляді салатів. Серед можливих споживачів продукції:
Приватним клієнтам. Ви можете продавати гриби самостійно, Орендуючи роздрібний простір на ринку або через Інтернет;
Роздрібних магазинах. Щоб запропонувати устрицю в роздрібні торгові точки і торгових мереж, необхідно зареєструвати LDS і оформити необхідні сертифікати. Така співпраця може бути при значному затримці платежу замовником;
Оптові покупці. Підприємці, які володіють оптовими базами і трейдерами, часто купують сільськогосподарську продукцію для перепродажу;
Заклади громадського харчування. Грибні страви часто включають в себе різні ресторани, кафе і їдалень по меню-відповідно, їх власники можуть зацікавити регулярні поставки свіжих устриць;
Знайомі. Кожна людина має кілька десятків або сотень друзів, серед яких, ймовірно, фанати грибів. Розширення ринку в цьому випадку буде полегшене «сараб радіо»;
Переробних установок. Підприємці, які виробляють їжу, маринують, сохнуть і замерзають устрицю, і використовують його при приготуванні піци, пельменів, пашків, сирів.
Нефасованный гриб в основном востребован на рынках, где продажи происходят достаточно быстро и качество гриба еще сохраняется. Хранить грибы нефасованными можно только ограниченное время, так как они быстро сохнут и шляпки трескаются. Срок хранения нефасованных грибов составляет всего 72 часа.
Фасованные грибы сохраняют свое изначальное внешнее качество в холодильнике не менее 10 суток.
- План производства
Знадобиться два типи кімнат-інкубатора і камера дистиляції, так звана двозонна система. Відношення інкубатора до дистиляції має бути приблизно 1:3. По-перше, посадив блок грибів для дозрівання поміщається в інкубації камери. Грибний блок складається з міцелію (це сам гриб) і пастеризоване соломою зернових культур. Солома попередньо оброблена термічної обробкою, щоб убити всю патогенну мікрофлору в ньому. Після цього остигає, заражається грибком і упаковується в спеціальні пакети. Так виходить субстрат, на якому будуть рости вішанки.
Коли на грибному блоці з’являється гриб, його переносять в друге приміщення для дорощування. Там з примордіїв (зачатків гриба) утворюється плодове тіло. Потім гриби знімаються, і грибний блок знову переносять в інкубаційне приміщення. В такому випадку з 1 кв. м. площі в місяць можна отримати 12-15 кг грибів.
Важливо знайти постачальника якісного міцелію. Краще заплатити дорожче за фірмовий міцелій, який роблять з оригінальною маткової культури, ніж дешево купити пересіяти: він ослаблений, може мати відхилення від культури штаму. Все це викликає затримку розвитку блоків, врожайність їх буде невисокою.
Для отримання хорошого врожаю грибів важливо підтримувати в приміщеннях правильні кліматичні умови. Тільки при дотриманні певної температури і вологості можна отримати рясний урожай з хорошими смаковими якостями і товарним виглядом.
Підтримка постійної температури в приміщенні – обов’язкова умова. Глива не переносить ні спеки, ні холоду. В інкубаторі має бути 14-16 градусів, в камері зростання 16-18.
Приміщення повинно бути обладнане системою зволоження, здатної підтримувати вологість на рівні 90%. При цьому важливо, щоб волога подавалася у вигляді туману. Попали плодове тіло краплі можуть ініціювати процес гниття.
У камері пророщування постійне освітлення не потрібно, а в основному цеху, де формується плодове тіло, світло повинне бути не менше 12 годин на добу.
Хороша проточна вентиляція – одне з основних вимог для отримання врожаю гливи. Справа в тому, що в процесі росту гриби виділяють дуже багато СО₂. При його застої форма плодового тіла змінюється, і воно з часом відмирає.
Етапи Запуску:
- Зареєструвати ФОП
- Навчитися Технології
- Орендувати Приміщення
- Закупити Обладнання Та Меблі, Зробити Ремонт
- Найняти Персонал
- Закупити Сировину
- Розмістити Рекламу
Також необхідно отримати дозволи та сертифікати. При продажу грибів знадобиться висновок лабораторії і дозвіл санітарно-епідеміологічної служби (СЕС).
Під час реєстрації як ФОП потрібно вибрати «Вирощування грибів і трюфелів». Форма сплати податків ФОП 3 група з єдиною ставкою 5% від прибутку. Ліміт на такій групі зараз складає 5млн.грн.
Для правильного облаштування приміщення (розміщення блоків, монтажу систем вентиляції та зрошення для підтримки мікроклімату) рекомендується звернутися до фахівців.
Найменування | Кількість | Ціна за 1 шт. | Загальна кількість |
Зволожувач повітря | 1 | 4000 | 4000 |
Термометр-гігрометр | 1 | 300 | 300 |
Витяжка | 1 | 30000 | 30000 |
Холодильник | 2 | 8000 | 16000 |
Вентилятор | 4 | 1000 | 4000 |
Монтаж інкубатора | 1 | 15000 | 15000 |
Підсумок: | 69 300 |
Постійні витрати | Зарплата | Кількість співробітників | Сума | Середня з/п в місяц на співробітника |
Співробітники | 5000 | 2 | 10 000 | 5 000 |
Страхові внески | 4 000 | |||
Підсумок | 14 000 |
- Організаційна діяльність
Підприємцю на такому невеликому підприємстві доведеться взяти на себе такі професійні навички як технолог і збут продукції. Основну частину фізичної праці можна доручити двом робітникам, провівши попередньо навчання. При збільшенні обсягів продажів можна найняти технолога і зосередитися на продажах.
- Фінансовий план
Інвестиції на відкриття | |
Реєстрація, включаючи всі дозволи | 10000 |
Підготовка приміщення | 10000 |
Закупівля обладнання | 100000 |
Навчання технологіям | 10000 |
Закупівля сировини | 10000 |
Сума | 140 000 |
Щомісячні витрати | |
Зарплати і податок | 18000 |
Оренда | 10000 |
Закупівля сировини | 5000 |
Закупка міцелію | 8500 |
Комунальні витрати | 2000 |
Реклама | 3500 |
Бухгалтерія | 1800 |
Інші витарти | 1800 |
Підсумок | 50655 |
План продажів на 24 місяці з урахуванням сезонності, прогноз ефективності інвестицій і розрахунок економічних показників бізнесу представлений у фінансовій моделі.
- Фактори ризику
Слабка врожайність. Закупівля міцелію в іншого постачальника, налагодження технології виробництва.
Низький рівень попиту. Розширення клієнтської бази, заморозка або переробка грибів.
Зростання конкуренції. Налагодження довгострокових відносин з оптовими клієнтами, підвищення рівня сервісу.