Бізнес план по вирощуванню грибів вішанок

автор administrator
гриби вішанки як бізнес ідея

Висока рентабельність виробництва вішанок приваблює підприємців для створення індивідуальних господарств для вирощування грибів. Вішанка – другий найпопулярніший гриб після трюфелів, в той час як він дешевший і має прекрасні споживчі якості. Досить мати підвал для організації бізнесу, де постійна температура зберігається протягом усього року. До додаткових вимог належать: наявність вентиляції; необхідно підтримувати високу відносну вологість, освітлення протягом усього дня. З технологією і продажами, виробництво вішанок буде прибутковим бізнесом.

Якщо у вас немає власного приміщення, його можемо орендувати. Підійде приміщення з підігрівом площею не менше 100 кв. м, потрібно домовитися з господарем про свої плани на вирощування грибів.

Термін окупності 10 місяців;

Точка беззбитковості-2 місяці;

Запас продажу становить 49%.

  1. Опис бізнесу, продукту або послуги

Вішанка є одним з найбільш споживаних грибів у світі, набирає популярності в Україні щороку. Світ випускає понад 2 500 000 тонн вішанок на рік. Споживання грибів на людину в Україні становить близько 1 кг на рік.

Роздрібні ціни на вішанки досягають 100грн за кг, оптові ціни починаються від 50 грн за великі партії. Гриби для роздрібної торгівлі упаковані в пакет 300-500 грам.

Головною вимогою споживачів до продукції такого типу є свіжість, яка визначає якість. Пластикові ящики використовуються для транспортування.

Крім того, Oyster переробляється солоні, консервовані, сушені.

Для виробництва вішанок вкрай важливо спостерігати за технологією, в іншому випадку є ризик зруйнувати весь урожай. Ви можете знайти багато інформації з цього питання в Інтернеті, але часто неточною. Кращим рішенням було б найняти технолога з досвідом або купити курс віч-на-віч навчання на нинішньому виробництві.

  1. Опис ринку

Основними виробниками вішанок є ферми. В Україні немає великомасштабного промислового виробництва вішанок. Його річний обсяг не перевищує 3,5-4 тис. тонн плодових тіл. Однак потенціал цієї культури досить високий з правильною організацією виробництва та її технологічною опорою. Серед вітчизняних виробників є кілька лідерів:

ТОВ «Екопродукт» (м. Київ);

Риж Sky льох ТОВ (Тернопільска обл.);

ТОВ “грибний луг” (Одеська обл.);

Споживання гриба є нерівномірним протягом року. Є два періоди продажу діяльності-весь грудень з піком продажів у переддень нового року і за місяць до Великодня, знову-з піком під час суворого посту до Великодня. На початку травня попит різко падає, весь травень, червень, липень попит вкрай низький, повільно росте в серпні і в вересні, стабілізується в жовтні.

  1. Продажі та маркетинг

Гриби продаються в свіжому вигляді, в маринованих, солоних і у вигляді салатів. Серед можливих споживачів продукції:

Приватним клієнтам. Ви можете продавати гриби самостійно, Орендуючи роздрібний простір на ринку або через Інтернет;

Роздрібних магазинах. Щоб запропонувати устрицю в роздрібні торгові точки і торгових мереж, необхідно зареєструвати LDS і оформити необхідні сертифікати. Така співпраця може бути при значному затримці платежу замовником;

Оптові покупці. Підприємці, які володіють оптовими базами і трейдерами, часто купують сільськогосподарську продукцію для перепродажу;

Заклади громадського харчування. Грибні страви часто включають в себе різні ресторани, кафе і їдалень по меню-відповідно, їх власники можуть зацікавити регулярні поставки свіжих устриць;

Знайомі. Кожна людина має кілька десятків або сотень друзів, серед яких, ймовірно, фанати грибів. Розширення ринку в цьому випадку буде полегшене «сараб радіо»;

Переробних установок. Підприємці, які виробляють їжу, маринують, сохнуть і замерзають устрицю, і використовують його при приготуванні піци, пельменів, пашків, сирів.

Нефасованный гриб в основном востребован на рынках, где продажи происходят достаточно быстро и качество гриба еще сохраняется. Хранить грибы нефасованными можно только ограниченное время, так как они быстро сохнут и шляпки трескаются. Срок хранения нефасованных грибов составляет всего 72 часа.

Фасованные грибы сохраняют свое изначальное внешнее качество в холодильнике не менее 10 суток.

  1. План производства

Знадобиться два типи кімнат-інкубатора і камера дистиляції, так звана двозонна система. Відношення інкубатора до дистиляції має бути приблизно 1:3. По-перше, посадив блок грибів для дозрівання поміщається в інкубації камери. Грибний блок складається з міцелію (це сам гриб) і пастеризоване соломою зернових культур. Солома попередньо оброблена термічної обробкою, щоб убити всю патогенну мікрофлору в ньому. Після цього остигає, заражається грибком і упаковується в спеціальні пакети. Так виходить субстрат, на якому будуть рости вішанки.

Коли на грибному блоці з’являється гриб, його переносять в друге приміщення для дорощування. Там з примордіїв (зачатків гриба) утворюється плодове тіло. Потім гриби знімаються, і грибний блок знову переносять в інкубаційне приміщення. В такому випадку з 1 кв. м. площі в місяць можна отримати 12-15 кг грибів.

Важливо знайти постачальника якісного міцелію. Краще заплатити дорожче за фірмовий міцелій, який роблять з оригінальною маткової культури, ніж дешево купити пересіяти: він ослаблений, може мати відхилення від культури штаму. Все це викликає затримку розвитку блоків, врожайність їх буде невисокою.

Для отримання хорошого врожаю грибів важливо підтримувати в приміщеннях правильні кліматичні умови. Тільки при дотриманні певної температури і вологості можна отримати рясний урожай з хорошими смаковими якостями і товарним виглядом.

Підтримка постійної температури в приміщенні – обов’язкова умова. Глива не переносить ні спеки, ні холоду. В інкубаторі має бути 14-16 градусів, в камері зростання 16-18.

Приміщення повинно бути обладнане системою зволоження, здатної підтримувати вологість на рівні 90%. При цьому важливо, щоб волога подавалася у вигляді туману. Попали плодове тіло краплі можуть ініціювати процес гниття.

У камері пророщування постійне освітлення не потрібно, а в основному цеху, де формується плодове тіло, світло повинне бути не менше 12 годин на добу.

Хороша проточна вентиляція – одне з основних вимог для отримання врожаю гливи. Справа в тому, що в процесі росту гриби виділяють дуже багато СО₂. При його застої форма плодового тіла змінюється, і воно з часом відмирає.

Етапи Запуску:

  • Зареєструвати ФОП
  • Навчитися Технології
  • Орендувати Приміщення
  • Закупити Обладнання Та Меблі, Зробити Ремонт
  • Найняти Персонал
  • Закупити Сировину
  • Розмістити Рекламу

Також необхідно отримати дозволи та сертифікати. При продажу грибів знадобиться висновок лабораторії і дозвіл санітарно-епідеміологічної служби (СЕС).

Під час реєстрації як ФОП потрібно вибрати «Вирощування грибів і трюфелів». Форма сплати податків ФОП 3 група з єдиною ставкою 5% від прибутку. Ліміт на такій групі зараз складає 5млн.грн.

Для правильного облаштування приміщення (розміщення блоків, монтажу систем вентиляції та зрошення для підтримки мікроклімату) рекомендується звернутися до фахівців.

Найменування Кількість Ціна за 1 шт. Загальна кількість
Зволожувач повітря 1 4000 4000
Термометр-гігрометр 1 300 300
Витяжка 1 30000 30000
Холодильник 2 8000 16000
Вентилятор 4 1000 4000
Монтаж інкубатора 1 15000 15000
Підсумок: 69 300

 

Постійні витрати Зарплата Кількість співробітників Сума Середня з/п в місяц на співробітника
Співробітники 5000 2 10 000 5 000
Страхові внески 4 000
Підсумок 14 000
  1. Організаційна діяльність

Підприємцю на такому невеликому підприємстві доведеться взяти на себе такі професійні навички як технолог і збут продукції. Основну частину фізичної праці можна доручити двом робітникам, провівши попередньо навчання. При збільшенні обсягів продажів можна найняти технолога і зосередитися на продажах.

  1. Фінансовий план
Інвестиції на відкриття
Реєстрація, включаючи всі дозволи 10000
Підготовка приміщення 10000
Закупівля обладнання 100000
Навчання технологіям 10000
Закупівля сировини 10000
Сума 140 000

 

Щомісячні витрати
Зарплати і податок 18000
Оренда 10000
Закупівля сировини 5000
Закупка міцелію 8500
Комунальні витрати 2000
Реклама 3500
Бухгалтерія 1800
Інші витарти 1800
Підсумок 50655

План продажів на 24 місяці з урахуванням сезонності, прогноз ефективності інвестицій і розрахунок економічних показників бізнесу представлений у фінансовій моделі.

  1. Фактори ризику

Слабка врожайність. Закупівля міцелію в іншого постачальника, налагодження технології виробництва.

Низький рівень попиту. Розширення клієнтської бази, заморозка або переробка грибів.

Зростання конкуренції. Налагодження довгострокових відносин з оптовими клієнтами, підвищення рівня сервісу.

0 комментарий
0

Related Posts

Оставить комментарий